Wakker blijven voor de energietransitie: De 24 uur Waterstof Challenge

Mocht je Wettermerk online volgen, heb je ons wellicht in oktober voorbij zien komen in wat ongebruikelijker jasje dan dat je van ons gewend bent. We namen een korte pauze van het dagelijkse reilen en zeilen van ons bestaan als Fries marketingbureau, en gaven het podium aan een milieubewuste coureur met de sprekende naam Mad Max. Hij nam het Wettermerk team op sleeptouw door Europa in een gestroomlijnde bolide aangedreven door waterstof. Beeld je een avontuur in zonder slaap, met veel rumoer op onze website en LinkedIn, en een lading energiedrankjes. Volg je het nog? Laten we even met beide benen weer op de grond landen voor een korte terugblik op dit bijzondere weekend.  

De 24 uur Waterstof Challenge

Als trotse deelnemers aan de 24h2 Waterstof Challenge, stond het Wettermerk-team dit afgelopen weekend voor de uitdaging om met vier moedige zielen uit ons midden Europa te doorkruisen in een waterstofauto. Terwijl we opdrachten volbrachten en zoveel mogelijk duurzame kilometers probeerden te maken, streden we tegen andere teams afkomstig uit de duurzaamheidssector voor de ultieme overwinning. Het was tevens een uitgelezen kans om de koplampen te richten op de energietransitie en gaven ons contentteam de ruimte om vanuit hun hotelkamer het avontuur op te zoeken achter het toetsenbord.  

Maar waarom?

De 24H2 Waterstof Challenge is een initiatief van Fast Concepts, de duurzame mobiliteitsexperts, en Twinning Energy, de pioniers in waterstoftoepassingen. Samen verlagen ze de drempel, bieden ze deskundig advies en zetten ze zich in voor waterstoftoepassingen ter bevordering van de energietransitie. Dit evenement is niet alleen een ludieke ervaring voor deelnemers, maar is ook een serieuze showcase voor waterstof aangedreven mobiliteit. Wettermerk was zowel trots partner als deelnemer van dit evenement en onderstreept daarmee ons streven naar duurzame oplossingen voor mobiliteit en de bredere energietransitie. 

Uitdagingen

Deze vermoeiende maar uiterst spannende challenge  bevestigd hoe ver de techniek al is gekomen en geeft aan welke obstakels we nog moeten overwinnen. Waterstof komt niet vrij in de natuur voor; het dient als energiedrager, niet als energiebron. Het is daarom van cruciaal belang dat de energie die waterstof opslaat duurzaam wordt opgewekt voor een volledig groene oplossing. Een essentiële schakel voor een duurzame toekomst van de mobiliteit. Het is inspirerend om te zien hoe Nederlandse bedrijven vol passie bezig zijn met deze transitie, en indrukwekkend om te zien hoe de autofabrikanten de technische uitvoering al in de vingers hebben.  

De rol van Wettermerk 

Als een marketingbureau dat gespecialiseerd is in duurzame ondernemingen in de water-, cleantech- en verwante maakindustrieën, begrijpt Wettermerk B.V. de immense waarde van waterstof voor de toekomst en wil het bijdragen aan het vergroten van het bewustzijn hieromtrent. We beschouwden onze deelname aan dit evenement dit jaar als een waardevolle kans om dergelijke momenten in te zetten voor het verspreiden van een belangrijke boodschap die naadloos aansluit op het karakter van ons bureau.  

Hoewel de prijs ons ditmaal niet ten deel viel en we waarschijnlijk door de algoritmen van LinkedIn en Instagram als “spam” zijn aangemerkt, zijn we heel trots op onze deelname. We hopen van harte dat jullie een beetje hebben kunnen meegenieten van ons avontuur. 

Deel deze post

Ontdek meer

Laat ook zien wie je merkelijk bent

Ontdek ons stroommodel, bepaal jouw positie en plan een groeigesprek. Dan gaan we samen kijken naar de beste oplossing.

Ontdek ons stroommodel en bepaal jouw positie.
Plan een groeigesprek.
Bepaal samen de invulling van jouw zuivere marketing.