Online marketing met resultaat

Deze pagina noemen wij ook wel onze ‘wall of fame’. Je leest hier over de groei die deze merken doormaakten met onze online marketing.

Acquaint

Acquaint is koploper in hun vakgebied met wereldwijde impact en wil die uitstraling ook terugzien in hun online marketing- en communicatie, website en logo.

Oplossing

We zijn van start gegaan met een aantal interne workshops met het volledige team om het merk in beeld te krijgen. Wat is hun zielsmissie? Wat is het merkverhaal? Welke brand archetype past het beste? Wat zijn de unique selling points? Welke online marketing wordt nu toegepast?

Vanuit die basis zijn we verder gegaan naar de zichtbaarheid. Op basis van een briefing en drie offertes van webbouwers heeft de klant een keuze gemaakt. Samen met Basticom (webbouwer) is de rebranding tot stand gekomen en is de website gebouwd. Wij hebben beide processen gefaciliteerd. Daarnaast hebben wij de rebranding ook doorgevoerd in andere uitingen zoals de powerpoint presentatie en een template voor LinkedIn. Als beloning voor het starten met zuivere online marketing hebben wij een internal marketing actie cadeau gedaan: met een winactie hebben we de rebranding ook intern laten landen.

Resultaat

Er staat nu een herkenbaar merk met een internationale allure die zijn Friese roots niet vergeet en die in lijn is met wie ze zijn als merk. De nieuwe stijl is volledig doorgevoerd in alle communicatiemiddelen zoals social media, roll-up banners, powerpoint presentaties, werkkleding, en de website. Tot slot wordt de rebranding gedragen door het team en wordt dit doorgevoerd in gedrag en communicatie.

Wafilin Systems

Wafilin Systems is de specialist op het gebied van membraanfiltratiesystemen in de voeding- en zuivelindustrie. Om relevant te zijn voor hun klanten, hen te binden en te behouden, heeft de klant behoefte aan de juiste content en een geschikte website.

Oplossing

Om de klantbeleving te verhogen zijn we begonnen met het optimaliseren van de touch points van de klanten. Zo hebben we een nieuwe website gecoördineerd en content aangeleverd: website teksten, beeldmateriaal maar ook de case studies geschreven. We meten het imago door een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. Daarnaast doe we de social media strategie en uitvoering op LinkedIn en denken we mee in beursconcepten en de strategie om bezoekers te trekken naar de beurs. Daarnaast hebben we ze geholpen met de communicatie, pitch voor het winnen van De HET en de Water Innovator of the year en de PR rondom die prijzen

Resultaat

De zichtbaarheid groeit met het jaar. Klanten en medewerkers weten het bedrijf steeds meer te vinden. Het aantal volgers en de conversie per post op social media stijgt en de website wordt meer bezocht.

Het merk is bovendien intern meer gaan leven. Door de interne workshops is iedereen zich erg bewust geworden van de invloed van hun gedrag op de klantbeleving. Er wordt echt getoetst op hoe de kernwaarden tot uiting komen, waardoor deze waarden ook echt tot leven komen. 

Ferr-Tech

Ferr-Tech is een vooruitstrevend en snelgroeiend bedrijf, maar is nog onvoldoende zichtbaar en vindbaar voor hun ideale klanten en zocht een marketingbureau als partner voor strategie en uitvoering.

Oplossing

We zijn gestart met de contentcreatie voor LinkedIn, omdat uit onze marketingscan bleek dat de doelgroep niet actief is op Instagram. We hebben content ideeën gegeven en werken met een contentkalender en resultatenplanner. Wekelijks worden de resultaten besproken. Toen dit naar tevredenheid werd opgepakt mochten we ook andere online marketing acties oppakken zoals het schrijven en verspreiden van persberichten, in de communicatie meedenken en samenwerken met leveranciers en klanten, sparren over pitch’s voor o.a. WIS Award en de CES en het adverteren (SEA).

Resultaat

Ferr-Tech is beter zichtbaar en vindbaar; er zijn meer volgers, een hogere conversie op de posts en meer leads door het adverteren. Doordat Ferr-Tech vaak in de media is verschenen wordt het gezien als één van de snelgroeiende en innovatieve merken in de watersector. Het vieren van mijlpalen zoals 1000 volgers wordt door het hele team gedaan. Wettermerk faciliteert de ‘celebrating pie’. 

FIB Industries

FIB Industries is al 75 jaar een begrip op het gebied van fabricage van RVS producten in de apparatenbouw. Vanwege de coronacrisis heeft het bedrijf besloten hun marketingstrategie om te gooien en te herontdekken hoe ze hun klanten online kunnen vinden en beter kunnen bedienen.

Oplossing

FIB Industries had hulp nodig bij het creëren van unieke en aantrekkelijke content, passend bij het merk. Hierover is Ruth Rottiné in gesprek gegaan met Albert Botter en Janna Noppert, om zo gezamenlijk een passende strategie te ontwerpen. 

Er werd een contentkalender ontwikkeld met een haalbare planning, waarin gefocust wordt op de kwaliteit en onderscheidende factor van het bedrijf. Zo ontstond een serie over het 75-jarig bestaan van FIB Industries en werden kernwaardes uitgelicht in zowel artikelen, LinkedIn berichten als e-mailmarketing. Ook de inrichting van LinkedIn werd goed onder de loep genomen, met name het gebruik van hashtags en tags, de opzet van het bedrijfsprofiel en de uitstraling op medewerkers op LinkedIn. Daarnaast verzorgen we zo af en toe content voor artikelen en de website.

Resultaat

Met relevante content voor de klant heeft FIB Industries nu een betere zichtbaarheid en vindbaarheid: meer volgers, hogere conversie op de posts. Het blijkt dat het omgooien van je huidige marketing kan leiden tot heel andere resultaten.

PB International

PB is al ruim 20 jaar specialist op het gebied van ultrafiltratie. Met een nieuwe directeur aan het roer en een gewijzigde bedrijfsstrategie, begon PB International te beseffen dat hun bestaande identiteit niet langer overeenkwam met hun marktpositie.  

Oplossing

Samen met PB International zijn we het Wettermerk Brandmodel doorlopen. Aan de hand van de vijf stappen (ontdek je ziel, schrijf je verhaal, ken je klant, kies je karakter en beken kleur) konden we de identiteit perfect vaststellen. Tijdens de workshops werd al snel duidelijk dat het bestaande logo, het beeldmerk en de pay-off van PB International niet goed weergaven waar het bedrijf voor stond, wat ze precies deden en wie ze werkelijk waren.  

Resultaat

Na de rebranding is PB International getransformeerd tot een merk dat ook aan de buitenwereld laat zien dat het een gevestigde naam is in de ultrafiltratie markt. De rebranding begon met de introductie van een nieuw logo dat perfect laat zien waar het bedrijf voor staat. Het nieuwe logo straalt kracht, innovatie en het rebelse karakter uit, en vertelt in de pay-off wat het bedrijf doet, namelijk filters fabriceren.  

Naar aanleiding van de workshops is ook een nieuwe tone of voice vastgesteld, zodat dit naadloos aansluit bij hun rebelse karakter. Een goed voorbeeld hiervan zie je terug in de tekst. Deze is met veel zelfvertrouwen en zijn vaak een tikkeltje brutaal. Ook hechten ze veel waarde aan een humoristische ondertoon in de tekst. Zo hebben ze vorig jaar vol enthousiasme verteld over het aantal boetes dat ze hadden ontvangen.