WaterCampus Business Café Trends

Wat slim dat je onze workshop over marketingtrends hebt gevolgd! Als extraatje vind je hier nog meer trends die je echt gelezen moet hebben. Ze helpen je om te bepalen of jij deze trends moet meenemen in je marketing.

Pak je kans

Je bent weer helemaal up to date met de komende marketingtrends. Mocht je nog wat hulp nodig hebben bij het toepassen van deze trends neem dan snel contact op met Nadeige of Jelte. Zij helpen je graag verder.

De toekomst van contentmarketing: de 5 trends voor 2023

Laten we eens kijken naar de contentmarketing trends van dit jaar. We bespraken AI en auditieve content tijdens het cafémaar hier zijn nog drie trends die je niet mag missen:

Met behulp van automatische content generators kun je content creëren. Bijvoorbeeld met Chat GPT. Ook zijn er tools voor het maken van video’s en audio-content gebaseerd op tekst. Dit kan met Animaker. Deze tools helpen je om sneller content te produceren. Om de kwaliteit van je content wel hoog te houden is het belangrijk om je unieke toon vast te houden.  

Verhalen kunnen ook overbracht worden via geluid. Denk aan een podcast of een radio programma. Doordat de luisteraar zelf het moment van consumeren bepaalt, kunnen jouw klanten deze beluisteren wanneer het hen uitkomt. Om dit type content interessant te maken is het belangrijk dat jouw verhaal aantrekkelijk verteld wordt. Bijvoorbeeld met een fijne stem en door duidelijk te articuleren. Daarnaast is het handig om je verhaal beeldend te vertellen. Je klanten worden immers alleen maar auditief geprikkeld.

Anno 2023 wordt er minder gelezen en meer gescand. Jouw boodschap moet dus opvallen. De kunst is om dit zo te doen zonder dat je jezelf overschreeuwt of je merk te kijk zet. Een manier om te ‘shinen’ is je boodschap te visualiseren in een stijl die passend is bij je merkstijl -en uitstraling.

Is het je wel eens opgevallen dat een LinkedInbericht met een link naar een externe website minder goed presteert dan een LinkedInbericht zonder link? Dat heeft te maken met algoritmes van LinkedIn. Deze zijn zo ingesteld dat de interacties binnen LinkedIn worden beloond, en de clicks op uitgaande linkjes ’gestraft’. Bij Zero-click-content worden er geen uitgaande links geplaatst in het LinkedInbericht. Het is dus de uitdaging om je volgers op een leuke en eenvoudige manier te laten reageren op je LinkedInbericht

Het produceren van relevante en zuivere content vraagt om een nieuw soort verhalen. Een eerlijk verhaal dat niet alleen het rooskleurige deel maar ook het minder leuke/uitdagende element vertelt. Geen gelikte verhalen maar de echte waarheid. Je kunt hierbij denken aan verhalen achter de schermen. Houd er wel rekening mee dat je de verhalen niet te zwaar maakt. Bij eerlijke verhalen wordt humor of een beetje zelfspot gewaardeerd. Dit maakt het verhaal luchtig, wat het plezieriger maakt om te lezen.

Hoe kunnen wij jou verder helpen?

Vind jij het genereren van content zelf een behoorlijke uitdaging? Wij helpen je graag verder!

Delen van jouw content
Ontdekken hoe jij een rode draad kunt leggen in jouw content
Eerste stappen zetten naar kwalitatief betere content

Meer weten? Vraag het onze experts!

Je bent nu helemaal bijgepraat met de laatste marketingtrends en we hopen dat je vol inspiratie bent om te experimenteren met één of twee trends. Mocht je hulp nodig hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met Jelte en Nadeige.

Jelte Heidbuurt

Trendwatcher

Het vinden van kansen nu en in de toekomst, dat drijft mij. Mijn missie: onze klanten meenemen in het toepassen van de trends van morgen.

Nadeige Singh

Strategisch Marketeer

Ik heb een passie voor presenteren en ga een uitdaging niet uit de weg. Mijn missie is het verbinden van mensen door middel van marketing!

Wil je op de hoogte blijven van de laatste trends?

Het kan zijn dat een aantal van deze trends over een paar maanden alweer achterhaald zijn. De ontwikkelingen gaan namelijk super snel. Blijf actueel! Schrijf je nu in voor onze maandelijkse nieuwsbrief!

Naam(Vereist)