FIB Industries: een nieuwe website voor een bijzonder maakbedrijf

De uitdaging en oplossing

FIB Industries bestaat al meer dan 75 jaar en heeft over de jaren een rijke historie en een enorme expertise opgebouwd. De uitdaging die op tafel lag, was om hun uitzonderlijke profiel te vertalen naar een volledig nieuwe online omgeving die qua look & feel, functionaliteit en optimalisatie past bij een bedrijf met deze status. De bestaande website was verouderd en speelde daarom praktisch geen rol meer in hun salesfunnel of marketingactiviteiten. De concrete doelen waren helder: een maatwerk website met uitgekiende content die past bij het bedrijf en aansluit bij de doelgroepen én doelstellingen. Een echte centrale ‘hub’ voor hun (online) sales- en marketingactiviteiten.

Wettermerk ontwikkelde een volledig nieuwe website, waarbij we met een aanscherping van de storytelling het verhaal en aanbod van FIB Industries optimaal weergaven. Hiermee is een prettige website ontstaan met een professionele uitstraling die past bij een bedrijf in de maakindustrie. Een opvallende en contrastrijke huisstijl gecombineerd met krachtige fotografie resulteerden in een gebruiksvriendelijke website met een uitstraling die het maakbedrijf waardig is.

Het resultaat: een geoptimaliseerde website die converteert en de hernieuwde identiteit van FIB Industries optimaal weerspiegelt.

www.fib-industries.com
Pakket: Custom design

Over FIB Industries

FIB Industries is een toonaangevende internationale speler in de maakindustrie, gespecialiseerd in het ontwerpen en vervaardigen van hoogwaardige metalen constructies en systemen.

Met een focus op innovatie en kwaliteit levert FIB oplossingen voor diverse sectoren, waaronder de chemische, voedingsmiddelen- en energiesector, en draagt zo bij aan industriële vooruitgang.

opdrachtgever

FIB Industries

branche

Maakindustrie

tags

Nederlands, website

resultaat

Nieuwe website

De aanpak van Wettermerk

De nieuwe website was het resultaat van een strategische rebranding, begeleid door Wettermerk. Hierbij is, onder andere, een nieuwe pay-off geformuleerd en is er richting gekozen in de positionering en communicatie aan de hand van het archetype-model. In de uitvoering resulteerde dit nieuwe profiel in een nadruk op innovatie en ontdekking, iets dat wij vervolgens vertaald hebben naar het taalgebruik, de gekozen huisstijl, teksten en fotografie. Hiermee zorgen wij dat voor bestaande klanten én voor leads de gewenste informatie en beleving wordt weergegeven.

Het werk eindigt niet bij de oplevering van de site. De volgende stap is ervoor te zorgen dat de nieuwe website een integraal onderdeel wordt van de online verkoop- en marketingdoelstellingen. Denk hierbij aan een concreet en strategisch SEO- en SEA-plan dat helpt om de site nog beter te laten converteren.

“De aanpak van Wettermerk garandeert dat onze digitale aanwezigheid naadloos aansluit op de kernwaarden van FIB Industries, waardoor ons merkverhaal krachtig naar voren komt.” Albert Botter, FIB Industries

Wij geloven dat de identiteit van een onderneming van binnenuit gedragen moet worden. Wettermerk neemt die extra stap voor een echte integrale aanpak, zodat wij vanuit elke expertise en teamlid binnen ons team het juiste verhaal namens de klant vertellen. Dit geldt voor het bouwen van een website, het uitrollen van een contentmarketing strategie, of een beursstand ontwikkelen, om maar wat te noemen.

Laat ook zien wie je merkelijk bent

Ontdek ons stroommodel, bepaal jouw positie en plan een groeigesprek. Dan gaan we samen kijken naar de beste oplossing.