EWB: een nieuwe website voor schelpen- en mineralen expert

De uitdaging en oplossing

Ecologisch Water Beheer (EWB) stond voor de uitdaging om hun online image naar het volgende niveau te tillen. De bestaande website voldeed niet aan de behoeften van EWB; het sloot niet meer aan bij het daadwerkelijke verhaal. De boodschap bereikte daarom ook niet de juiste doelgroep, waardoor de potentiële klant niet een optimaal beeld kreeg van hun innovatieve oplossing én de rijke historie. De doelen waren duidelijk: beter vindbaar en zichtbaar, een centrale plek voor hun online sales funnel, én meer content in eigen beheer kunnen toevoegen, zoals het aanmaken van klantcases.

Wettermerk heeft een compacte en effectieve website ontwikkeld voor EWB, bestaande uit vijf goed doordachte pagina’s. Het ontwerp is fris en modern, met een herschreven verhaal dat de missie en visie van EWB krachtig overbrengt. De website is zo gebouwd dat deze op een gebruiksvriendelijke manier kan worden uitgebreid en aangepast, en we laten ook zien hoe.

Het resultaat: de doelgroep weet nu exact welke oplossing EWB biedt. De huisstijl is consistent en professioneel, en de content is geoptimaliseerd om beter vindbaar te zijn via zoekmachines. We hebben alle ruimte kunnen creëren voor het bijzondere verhaal van EWB als onderneming én hun duurzame verhaal en oplossing.

www.ewb.solutions
Pakket: Complete site

Over EWB

EWB is een innovatieve pionier op het gebied van duurzame regenwatersystemen. Ze gebruiken natuurlijke materialen zoals schelpen en mineralen om regenwater te zuiveren en te bergen, waarna het lokaal hergebruikt kan worden. Deze systemen worden toegepast onder straten, sportvelden en landbouwbedrijven, wat bijdraagt aan klimaatadaptatie en duurzaam waterbeheer.

EWB’s innovatieve oplossingen dragen bij aan een betere en groenere wereld, en hun toewijding aan ecologische duurzaamheid maakt hen een voorloper in hun sector.

opdrachtgever

EWB

branche

Watersector

tags

Nederlands, storytelling, website

resultaat

Nieuwe website

De aanpak van Wettermerk

We zijn vanuit een nieuwe storytellinglijn de structuur van de website vorm gaan geven. Dit vormde vervolgens ook de leidraad voor de samenwerking en de planning. De vormgeving van de site was een logisch gevolg van zowel de identiteit van de onderneming als het ondersteunende verhaal. De focus lag op het concretiseren van het aanbod, de doelgroep en de oplossing, en daarnaast ruimte geven aan de historie van het bedrijf. Daarmee draagt elke pagina bij aan de overkoepelende boodschap en tone-of-voice die past bij het profiel van de onderneming.

EWB is in staat het verhaal verder te vertellen door in eigen beheer klantcases toe te voegen. Met het ontwerp en de bouw van de site is geleidelijk ook een nieuwe huisstijl ontstaan. Deze hebben we doorvertaald naar een beurswand design en een brochure. EWB is daardoor beter in staat om zowel online als offline hun innovatieve oplossingen aan een breder publiek te presenteren, wat hun positie als innovatieve speler in duurzame regenwatersystemen verder versterkt.

“Het traject heeft met name goed geholpen om een complex en lang verhaal te vangen in een kernboodschap die spreekt, een verhaal dat echt klopt. Het helpt mij zelfs in gesprekken met klanten.” Ger Pannekoek, EWB

Wij geloven dat een overtuigende identiteit van binnenuit gedragen moet worden. Wettermerk gaat verder dan menig ander marketingbureau door een integrale aanpak te bieden. Deze aanpak garandeert een naadloze integratie van storytelling en websiteontwikkeling, waardoor het verhaal van EWB in hun eigen woorden optimaal gevangen wordt op hun website.

Laat ook zien wie je merkelijk bent

Ontdek ons stroommodel, bepaal jouw positie en plan een groeigesprek. Dan gaan we samen kijken naar de beste oplossing.