Kevin: “Wat wij doen kan echt een verschil maken.”

In deze column:

  • Maak kennis met Kevin

Kevin: “Wat wij doen kan echt een verschil maken.” 

Wettermerk’ers zijn niet in één woord te vangen. In deze serie blogs stellen we je voor aan elk van onze teamleden, met elk 500 woorden om zichzelf te laten zien. 

Kevin, je bent inmiddels een bekend gezicht op de WaterCampus, hier in Leeuwarden. Maar hoe ben je eigenlijk bij Wettermerk terechtgekomen? 

“Klopt! Ik ben al een hele tijd werkzaam in de watersector, en zo ken ik ook Ruth (de oprichtster van Wettermerk). We hebben samen bij een ander bedrijf gewerkt, en hier in het Noorden is de sector klein, dus we bleven elkaar steeds tegenkomen. Toen Wettermerk begon te groeien, had Ruth behoefte aan meer ervaring in het team, vooral met technische kennis. Ondertussen had ik me gespecialiseerd in online marketing, iets wat Wettermerk nog niet echt in huis had. Het voelde als het juiste moment voor een nieuwe uitdaging, dus dat viel mooi samen.” 

Online marketing, merk je dat de techneuten daar voor openstaan? 

“Er is zeker nog wel wat gezonde scepsis. Maar we kunnen niet blijven hangen in oude patronen. In veel andere sectoren is online marketing al jaren de standaard, dus waarom zou dat anders moeten zijn in de water- of cleantech-sector? Onbekend maakt onbemind, en mijn missie is om onze klanten te laten zien wat de mogelijkheden zijn en vooral wat voor resultaten het kan opleveren. Ik zeg: let’s go! Wat wij doen kan echt een verschil maken.” 

Is dat ook waar je je vooral mee bezighoudt bij Wettermerk? 

“Als je bij Wettermerk werkt, is een bepaalde allround kennis wel heel handig. We werken wel in aparte afdelingen vanuit specialismen, maar er is veel uitwisseling van kennis. Samenwerking is echt belangrijk. Hoewel mijn focus binnen het team vooral op online marketing ligt, werk ik bijvoorbeeld ook deels interim bij FIB Industries. Daar ondersteun ik ze bij alle facetten van marketing en help ik ze met het herstructureren van hun sales- en marketingproces. Denk aan het genereren van inbound leads, die opvolgen, resultaten meten, enzovoort. Dat zijn intensieve trajecten, waar meer bij komt kijken dan alleen online marketing.” 

Dat klinkt als een intensieve samenwerking met de klant. Is dat iets waar je veel waarde aan hecht? 

“Absoluut! We zijn weliswaar een extern bureau, maar we werken graag alsof we deel zijn van het team van de klant. Maar daar moet wel iets voor terugkomen. Om echt goede resultaten te behalen, hebben we de betrokkenheid van de klant nodig. Ik hou er niet van om klanten steeds op te jagen. Het moet echt een samenwerking zijn, waarin we samen jagen op het resultaat. Dat enthousiasme en die drive om te winnen, daar krijg ik energie van.” 

Die winnaarsmentaliteit, is dat iets wat echt bij jou past? 

“Ja, dat zit wel in me. Naast mijn werk sport ik ook veel, deels omdat ik wil winnen, maar ook omdat het gewoon gezellig is. 

En wat doe je verder zoal? 

Ik ben vader van twee dochters en heb een druk sociaal leven in Grou. Samen met het voetbal en padel zorg ik ervoor dat mijn week wel vol zit. Als ik een keer rustig op de bank kan liggen, dan is dat een zeldzaam moment.” 

Tot slot: wat is voor jou synoniem met werken bij Wettermerk? 

“Bij Wettermerk draait het om daadkracht. Het is een dynamische werkomgeving waarin je vaak snel moet schakelen om resultaten te behalen. Heb je iets nog nooit gedaan? Geen zorgen, we werken er samen aan om het voor elkaar te krijgen. Het kan soms een leerproces zijn met uitdagingen, maar uiteindelijk bereiken we altijd ons doel.”

In deze column:

  • Maak kennis met Kevin

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en mis geen updates.

  • Lees de stappen die jouw concurrent met ons zet
  • Schrijf je als eerste in voor kennissessies en netwerkevents