In deze column:
Tynke, jong talent met snelle leercurve
Wettermerk’ers zijn niet in één woord te vangen. In deze serie blogs stellen we je voor aan elk van onze teamleden, waarbij ieder 500 woorden krijgt om zichzelf te laten zien.
Je bent net begonnen bij Wettermerk. Hoe kijk je terug op de eerste periode?
“Bij Wettermerk word je eigenlijk direct in het diepe gegooid. Dat is uitdagend, zeker als net afgestudeerde. Je gaat niet zitten wachten op je volgende klus, maar mag meteen zelfstandig dingen oppakken. Dat vind ik wel representatief voor Wettermerk. Je leert snel en het werk is nooit saai of repetitief. Een periode vol nieuwe indrukken, dus, maar het bevalt goed.”
Wat deed je eigenlijk hiervoor? Studeren?
“Ik was inderdaad nog druk bezig met afstuderen, maar werkte ondertussen ook voor een marketingbedrijf in Groningen, onderdeel van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). We probeerden daar het gat te dichten tussen academische expertise en het bedrijfsleven door workshops en seminars te organiseren, en door het publiceren van white papers. Ik was vooral het aanspreekpunt voor leden en hield me bezig met het organiseren van die events. Het was echt een baan ontworpen om naast je studie te doen, dus toen ik afstudeerde, kwam er een einde aan dat werk.”
En daar was Wettermerk.
“Ja! Via een familielid die werkt op de WaterCampus had ik al een indirecte connectie met Ruth. Zij had een post van mij gezien op LinkedIn en stuurde een berichtje. De eerste kennismaking volgde al snel. Het was eigenlijk meer een informele ontmoeting dan een sollicitatiegesprek, en dat voelde meteen goed.”
Wat gaf voor jou de doorslag om voor Wettermerk te kiezen?
“Ik heb echt de tijd genomen om rond te kijken en met verschillende bedrijven te praten. Wat me vooral aansprak bij Wettermerk was dat er heel erg werd gekeken naar de persoonlijke klik en niet alleen naar je skills. Je krijgt de ruimte om te ontdekken waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Het compacte team biedt veel mogelijkheden om van alles te leren, zowel van collega’s als van de verschillende marketingaspecten. Die focus op de klik, in plaats van alleen op vaardigheden, was voor mij doorslaggevend.”
Hoe zien je werkzaamheden er nu uit?
“Ik verwacht dat ik veel klanten ga ontmoeten en kennis kan maken met de sectoren waarin we werken. De psychologische en strategische kant van marketing fascineert me op dit moment het meest. Ik verwacht dat ik bedrijven kan helpen met juist die vraagstukken. Daarnaast ga ik me bezighouden met contentcreatie, het begeleiden van websitetrajecten, en kennismaken met online marketing. De adviserende en begeleidende rol past me denk ik het beste, maar we gaan zien hoe het zich ontwikkelt.”
En zijn de andere Wettermerk’ers ook een beetje oké?
“Zeker! Het team van Wettermerk werkt goed samen, maar iedere marketeer heeft zijn eigen expertise. Mijn eerste indruk is dat het een goed geoliede machine is, waarin iedereen elkaar aanvult. Samen komen we tot het beste resultaat. Natuurlijk hoort feedback daar ook bij, maar daar moet je tegen kunnen.”
Dus thuis maar even uitpuffen op de bank, toch?
“Nou, niet echt! Mijn vriend en ik hebben samen een opknapper gekocht, een huis uit 1912, en er moet nog behoorlijk wat gebeuren. Gelukkig zijn we al een heel eind, maar er gaat veel vrije tijd in zitten. Rustig op de bank zitten is er dus nog niet altijd bij.”