In de huidige arbeidsmarkt is jong talent vinden én binden aan je organisatie makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe word je als organisatie een magneet voor jong talent? Ik geef je tips!
Laat je zien waar het ertoe doet
Jong talent oriënteert zich online. Zelf kijk ik altijd op LinkedIn en Instagram om een beeld te krijgen van de bedrijfscultuur. Bol.com doet dit bijvoorbeeld erg leuk met hun humoristische posts.
Bied groeiperspectief
Voor mij en veel leeftijdsgenoten zijn ontwikkelingsmogelijkheden essentieel. Investeer als organisatie in trainingen en coaching en je hebt zeker een streepje voor! YoungCapital biedt bijvoorbeeld YC-trainingen waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen.
Vertrouw en geef vrijheid
Ik presteer goed als ik de ruimte krijg voor initiatieven en verantwoordelijkheden. Bedrijven die dit snappen creëren gemotiveerde en betrokken medewerkers. Spotify biedt hun medewerkers ‘10% time’. Medewerkers mogen 10% van hun werktijd besteden aan eigen projecten of innovaties.
Een fijne werkomgeving
Een inspirerende werkplek en een sterke teamcultuur maken écht verschil. Google staat bijvoorbeeld bekend om hun inspirerende kantoren met ruimtes voor ontspanning, sport en samenwerking.